Aparate de zbor

La inceputul lui 1917, aviatia romana numara 150 avioane impartite in 3 grupuri aeriene cu 14 escadrile. Dintre cei 97 de militari brevetati in scolile de pilotaj din Romania, pana la 15 august 1916, data cand tara noastra a intrat in conflagratia mondiala, doar 57 dintre acestia mai pilotau avioane. Aveau sa fie insa pregatiti in perioada razboiului peste 129 de noi piloti, o parte dintre acestia aveau sa fie pregatiti de catre instructorul gorjean Dumitru Greavu.

Avioanele venite spre sfarsitul anului 1916 erau in total 150 de avioane si toate erau dotate cu armament. Avioanele au urmat un traseu lung, fiind transportate pe nave prin mare Alba pana la Arhanghelsk, iar de aici au traversat Rusia din nord pana in Moldova. Ele au fost asamblate intr-un fost abator din Iasi sub coordonarea miiitarilor francezi din cadrul Misiunii Berthelot. La inceput, pilotii romani au avut probleme, caci nu stiau sa foloseasca mitralierele cu care erau dotate aparatele de zbor. Comandant a fost numit aviatorul francez cu mare experienta Francois de Vergnette de Lamotte, care s-a dedicat reorganizarii Aviatiei Romane.

 

Pe parcursul anului 1917 au fost aduse 100 de avioane noi de lupta (41 Nieuport, 38 Farman-40, 18 Breguet-Michelin si 3 H. Farman), alte avioane fiind transferate de pe frontul de la Salonic. in total, pe parcursul razbolului, Romania a achizitionat 322 avioane, de la Nieuport si Farman la Sopwith Strutter, Caudron G.4, de recunoastere indepartata si bombardament usor, si pana la bombardierele grele Breguet-Michelin.

 

Nieuport 11 a fost un avion de vanatoare biplan francez proiectat de Gustave Delage si produs in serie de Societe Anonyme des Etablissements Nieuport. In istoria aviatiei romane, Nieuport 11 a fost primul avion de vanatoare al Armatei Romane.

Breguet Bre.5 a fost un avion militar francez construit de catre fabrica de avioane Breguet. S-a aflat in inzestrarea escadrilelor Corpului Aerian al Armatei Romane inca de la inceputul campaniei din anul 1916.

Farman F.40, avion militar francez construit de catre fabrica de avioane Maurice Farman, a fost proiectat intr-o configuratie biplan cu aripi de anvergura diferita, avand elicea propulsoare dispusa in spatele motorului.

Sopwith Strutter a fost un avion militar britanic construit de catre fabrica de avioane Sopwith. A fost proiectat intr-o configuratie biplan cu aripi cu anvergura 19619, avand elicea dispusa in fata motorului.

Caudron G.3 a lost un biplan militar francez construit de catre fabrica de avioane Caudron. Configuratia sa era de biplan cu aripi de anvergura diferita.

error: Continut protejat.